Att vara marknadsledare i Sverige är hedrande och självklart glädjande. Det pekar på att vi gör saker rätt. Att vi gör saker rätt beror framförallt på hur vi arbetar med er, våra kunder. Vår ambition är alltid att vara nära er, lyssna på er och lära av er. Att väva in era åsikter och tankar in i vår organisation gör att vi kan arbeta med ständiga förbättringar i produkter, service och support.
 
Tack – och fortsätta gärna komma med era åsikter!

Ständiga förbättringar leder mig in på Komatsu årsmodell 2020 som lanserades i samband med Komatsu Days och Skogsnolia under juni. Vi lanserade nio nya maskiner med ett flertal nyheter för att göra din arbetsdag bättre. Nyheter som MaxiVision, det nya styrsystemet MaxiXT och ett förbättrat AdBlue-system. Ändå menar jag att den stora fördelen är i alla detaljförbättringar vi har gjort för helheten.
 
Modellerna har börjat att levereras, och är du nyfiken kan du besöka våra produktsidor här på webben eller prata med en av våra representanter.

I övrigt vill jag lyfta fram hur vårt Dropbox-nätverk fungerar. Vi har idag 81 utlämningsställen som är öppna dygnet runt. Beställningar som sker innan 15.30 är levererade senast 07 dagen efter. Det ser vi som en lyckad service med utgångspunkt att förenkla arbetsdagen för att ni ska kunna lägga så mycket tid på produktion som möjligt. 

Så, återigen tack för 2019. Nu ser vi framemot ett 2020 där mina förhoppningar är att vi ska fortsätta hjälpa er att vara framgångsrika. Vi ska fortsätta att förstärka vår försäljnings- och serviceorganisation, och dessutom har vi fler produktnyheter som väntar.

/Peter Hasselryd