Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta som chef och ansvara för utvecklingen av din avdelning och övrig verksamhet inom dina områden i den svenska eftermarknaden med fokus på människan, kvalité, kompetens och produktivitet med Komatsu Way som grund. Tillsammans med dina medarbetare har du till uppgift att leda verksamheten och förbättra våra processer mot uppsatta mål. Du ingår i ledningsgruppen för svensk eftermarknad och placeringsort är Umeå.


Personliga egenskaper

För att du ska trivas och bli framgångsrik i tjänsten är det viktigt att du är driven, strukturerad och utåtriktad. Du är pedagogisk och känner dig bekväm med att utbilda samt tala inför grupper. Som person har du en positiv grundinställning och har både förmågan och viljan att alltid göra ditt absolut bästa. Du ser utmaningar istället för problem och tycker att ingenting är omöjligt. Du har en hög social kompetens, ett förtroendeingivande uppträdande och en mycket god kommunikativ förmåga. Att se vad som behöver göras och att ta kontakter såväl internt som externt är ett naturligt sätt att arbeta för dig. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.


Erfarenhet

Då vårt uppdrag innebär samarbeten med enheter, funktioner och människor inom hela vår globala affärsstruktur, är flytande svenska och engelska i skrift och tal ett krav. Du har goda datakunskaper och hanterar MS Office paketet obehindrat.  Tjänsten kommer att innebära resor inom Sverige.  Krav är att du har erfarenhet av ledarskap, processutveckling i administrativa flöden och kunskap om arbete med ständiga förbättringar. Meriterande är om du har jobbat globalt och/eller i hela Sverige.

Vid frågor kontakta Ulf Nordström, ulf.nordstrom@komatsuforest.com eller på telefon 070-318 08 83. 

Välkommen med din ansökan senast 20-01-25 till humanresources@komatsuforest.com. Märk ansökan med: Chef för Verksamhetsutveckling & Administration  

Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering som ger lika möjligheter för alla.