MaxiFleet fjärrsupport

Teknikerhjälp med en knapptryckning

Med ett MaxiFleet-avtal får du möjlighet till fjärrsupport, där experter hos Komatsu Forest kopplar upp sig mot din maskin och felsöker genom att fjärrstyra maskinen. Med MaxiFleet Advanced Plus ges du dessutom möjlighet att själv fjärrsupporta dina maskiner inom företaget/flottan.

Fjärrsupporten sparar både tid och pengar genom att kostsamma resor kan undvikas och samtidigt finns vi på Komatsu Forest alltid nära till hands. Våra tekniker kan på distans genomföra utbildning, utföra felsökningar, göra nya maskininställningar, uppdatera programvara osv. Resultatet blir lättillgänglig och snabb support samtidigt som stillestånden minimeras.

Genom maskinöversikten i MaxiFleet kan våra tekniker även upptäcka larm eller annat som gör att maskinen behöver undersökas. Teknikern kan då kontakta dig och koppla upp sig mot maskinen för att undersöka. Även servicetillfällena kan göras mer effektiva då teknikern kan förbereda besöket genom att fjärrsupporta maskinen.

Så fungerar det
Funktionen fjärrsupport öppnas alltid i ett nytt fönster, där också orsaken till sessionen kan anges. Anslutningen sker alltid via en säker VPN-uppkoppling. Innan fjärruppkopplingen startas måste föraren godkänna sessionen och sedan indikeras det i MaxiXplorer att en fjärrsupportsession pågår.